Fundering

Fundering om Musik


Jag
gillar gammal musik och ny musik. Typ alla i min klass gillar nya låtar, T.ex Katy perry, Black eyed pease, osv.
Jag gillar gammal och ny musik typ lika mycket.

Jag har blivit lite trött på ny musik. Alla låtar låter likadant. Nån som rappar och en tjej som sjunger i reffrängen. Så låter alla låtar nu förtiden. 

Är det nåt fel med att gilla "Gammal" Musik? Som T.ex Mr big, rod stewart, bob dylan, Beatles osv. Kan skriva hur många låtar som helst! För jag har typ bättre koll på gammla låtar än nya :S (Scarry)

Men dom gammla låtarna låter mycket bättre! Dom låter inte likadant iaf. På Love the way you lie med Eminem ft. Rihanna, Så rappar Eminem och rihanna sjunger reffrängen.

Så är det på Airplanes också. Med B.O.B (tror jag??) Och Haley williams, Så rappar han och hon sjunger reffrängen. Fan alla nya låtar låter likadant.

Dom gammla låtarna låter iaf inte likadant. Åhh Synd att alla bra människor som gjorde musik förr har dött typ. Rod stewart e ju inte död, Men ändå. T.ex Jhon lennon. Han blev ju skjuten i NewYork.

Åhh, jag älskar att typ kunna sånhär "fakta" om gammal musik. När jag hör Ny Musik vill jag typ bara dansa och känna mig helt konstig. :S .. När jag hör gammal musik så njuter jag och spelar den om och om igen.

Ganska skönt att skriva av sig såhär. Här är iaf en av mina favvo låtar.




Puss /C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0