Dagens Fråga ...

"Brukar du sova i Fläta?" Jag undrar om mina Sockersöta läsare (om ja har några ;) ) brukar sova i Fläta/flätor ?
Jag brukar göra det men det brukar ALDRIG bli vågit på Morgonen. Har ni något tips?
Ikväll innan jag går och lägger mej så ska jag göra en Fläta och blöta den. Så kke den torkar så och blir lockig? Aja.. Får se.
Men Brukar ni Fläta håret? Isf, Varför?

(Ps. Frågestund lite längre ner. Fråga vad som helst..)





Och, om ni vet nån bra video där man kan lära sig hur man gör Inabakd flät så Tipsa mig om det så kan du få en Länk om du har en blogg :)


Kommentarer
Postat av: Frida

Hej där!

Allt bra med dig? :)



Tips, tvätta håret precis innan du går och lägger dig. Sedan kammar du igenom håret ordentligt och gör en mittenbena. Därefter delar du in håret i två partier. Sedan delar du in de två partierna ännu en gång (alltså så att det blir fyra partier = fyra flätor. Det ska alltså bli en fläta där bak och en fläta där fram på höger sida, och självklart samma sak på vänster sida. Sedan är det bara att gå och lägga sig.



Mitt hår blir iallafall jätte lockigt/vågigt när jag gör så. Fast mitt hår tar form väldigt lätt. Men hoppas det hjälper!

Kram

2011-07-24 @ 00:49:09
URL: http://flinders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0