Chai Latte

Har kikat runt lite på Internet och kollat upp vad Chai Latte är. Det verkar sjukt gott och jag hatar kaffe smak osv men det verkar inte smaka så mkt kaffe.
Mamma skulle iväg och handla och då fråga jag om hon kunde kika efter Chai Latte pulver. Men hon hittade inget, Så hittade ett recept på Hemma gjord Chai Latte.
Gör din egen Chai Latte. Förberedelsetid: 5 min. Tillagningstid: 10 min.
5 dl vatten
1 bit färsk eller torkad ingefära
1 st kanelstång
10 st kardemummakärnor
4 tsk blad av svart te
2 dl varm mjölk

1. Sjud vatten och kryddor i en kastrull med lock ca 5 min.
2. Tillsätt tebladen och låt dra i cirka 5 minuter.
3. Värm under tiden mjölken i en kastrull på spisen och vispa den till ett krämigt skum.
4. Sila teet och häll upp det i två glas. Toppa med den skummade mjölken.
Ska prova att göra det någon gång (:
(bilder  från Google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0