Dag 6 – Vad jag tycker om kärlek.

Hm.. ja vad tycker jag om kärlek.. Har missat  att göra 6:an och 7:an så göra dem nu.
Kärlek.

Kärlek, är fint. Det är liksom, lugnt!! Jag tycker att kärlek är när man älskar någon annan. Man kan ju också såklart älska fler. Och flera på samma gång. Kärlek är alltid lika fint. Om man går på stan och ser 2 människor t.ex hålla hand, det är "bevis" på kärlek. Att dem liksom jag, älskar någon. Sen är det ju hur man ser på kärlek. Vissa kanske tycker det är urtöntig och fjantig. Men hey, även om ni inte märker det så har ni kärlek till andra. T.ex som ens familj.
Kärlek är fint. Jag gillar kärlek. Men man kan också bli sårad pga kärleken. Om man blir tsm med någon man verkligen gillar, och sen tar det bara stopp liksom. Då har man blivit sårad. Och då har man fastnat i något som jag kallar: "Kär i en lek"
Om man blir sårad pga kärlken kallar jag det Kär i en lek istället för kärlek.
Man ska heller inte dömma folk som gör slut med en. Man ska liksom inte gå runt o bah: "Fyfan vad taskigt, den person är ju helt fucked up" bara för att den gjorde slut. Vi har väll liksom också gjort slut med någon?
Men det är ju en annan sak om man gör slut såhär via mess: Jag gör slut.
Och sen inge mer liksom. Då är det ju såklart att man ska kräva en förklaring. Om man nu vill ha en förklaring.

Kärlek är fint. Kärlek och något unikt som man hittar i en eller fler människor. Jag tror på kärlek vid första ögonkastet. Gör ni? Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med denna text. Men kände för att skriva av mig lite. Kärlek kan finnas i så många sätt. Syskonkärlek, föräldrar kärlek, vännskaps kärlek, pojk-flick väns kärlek. Ni fattar. Kärlek är något unikt som man hittar i varje människa.

Kärlek. Är unikt. Det är min förklaring. Man kan även fastna i " Kär i en Lek"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0